zaterdag 13 mei 2017

Foute Kerst Truien


De zomer komt eraan en ik zit een kerstblog te schrijven... Maar laten we eerlijk zijn, iedereen die alleen (en veel) handgemaakte kerstkaarten verstuurd kan ook maar beter vroeg beginnen. Anders zit je straks weer in tijdnood (of erger: geen inspiratie) en niemand heeft zin om extra te stressen rond de feestdagen. Dus hier alvast een inspirerend kerst blog. Laatst zat ik even te neuzen op de website van Stampin'Up! en toen zag ik dat het Clearance Rack weer een update heeft gekregen. Er zijn veel kerst spulletjes bijgekomen, waaronder het Warmth & Cheer design papier dat ik afgelopen jaar heb gebruikt voor mijn foute kerst trui kaarten en het is nu ook nog eens SPOTGOEDKOOP! (van 12,25 voor maar 4,90) zo lang de voorraad strekt. Het is echt een super leuk papier blok en het design is perfect voor foute kerst truien. Stiekem heeft iedereen wel een foute kerst trui in de kast hangen of op zijn/haar verlanglijst staan. Dus waarom niet in de vorm van een kerstkaart?! Iedereen zal verrast zijn deze originele kaart op de deurmat te krijgen. Ik begon rustig aan met het maken van deze serie kerstkaarten (1 kleur met een rendier en wiebelogen) maar het werd steeds gekker en fouter met meer designs en meer glitter en meer kleuren. Op een gegeven moment ging ik zelfs met alle restjes nog puzzelen. Je kan eigenlijk alle kanten op met zo'n kaart. Helaas zijn de stempels die ik heb gebruikt voor deze kaarten niet allemaal meer verkrijgbaar. Gelukkig gaat de Cookie Cutter stamp set wel over naar de nieuwe jaarcatalogus. Helaas is de embossing folder ook niet meer verkrijgbaar, maar als je het designpapier als basis van je kaart gebruikt worden ze vast net zo leuk! Hier een greep uit mijn grote stapel:

 
 


 

Zoals je kan zien heb ik veel halve cirkels moeten uitponsen voor de kragen van de truien. Ik vond het zonde om niets te doen met al die halve rondjes die ik over had. Toen heb ik een wat meer vrouwelijke versie van de kaart bedacht. Om de witte ruimte op te vullen heb ik er een toepasselijke tekst in gestempeld. En dit is het geworden:

 

Ik heb ook allemaal kleine figuurtjes gebruikt: huisjes, boompjes, zuurstokjes enz. Deze heb ik allemaal uitgeknipt uit designer papier dat helaas niet meer verkrijgbaar is. Maar dit soort kleine plaatjes vind je altijd weer terug in de kerstperiode (wie weet op een leuke rol inpakpapier).



Materialen:
- Warmth & Cheer Designer Series Paper Stack 141991 -
- Cookie Cutter Christmas photopolymer stamp set 142043 -
- Red Glimmer Paper 121790
- Gold Glimmer Paper 133719 -
- Zilver Glimmer Paper 135315 -
- Stampin' Trimmer 129722 -
- Paper Snips 103579 -
- Multipurpose Liquid Glue 110755 -


Geen opmerkingen:

Een reactie posten